Wednesday, January 28, 2009

Air Terjun Gunung Ledang, Sagil

Ramai betul pengunjung kat sini. Mama and family sampai, puas juga nak cari tempat kosong. Berpusu-pusu orang datang untuk berkelah di sini. Mungkin sebab cuti raya cina ni, 4 hari, so ramai yang berkhemah sampai ke sini.
Ini masa baru sampai ke lokasi. Tempat berkelah ni di bawah sahaja iaitu kaki gunung ledang dan kalau rajin boleh naik sampai atas la nak tengok air terjun. Tapi mama tak larat nak panjat tinggi-tinggi. Nak bawa barang keperluan lagi, anak lagi. Seronok juga pergi ramai ngan family mertua di PD. Kak long excited sgt nak mandi, pelampung tak lepas di badan tu sampai la dapat terjun dalam air.
Aksi kanak-kanak ribena bermain air sejuk ni. Mama mandi sekejap je sebab tak tahan la. Insyirah sampia biru dah bibirnya, so mama angkat dia naik atas. Kakak je yang lama-lama main ngan sepupunya.
Dah puas mandi, nak makan pula. Tapi sebelum tu posing dulu, tengok muka adik ngan kakak, tak sabar nak makan la tuh...

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.