Sunday, September 27, 2009

Pak Tam Odahiloh bertunang

Hari Rabu iaitu raya ke keempat mama sekeluarga bertolak ke Kota Bharu sebab pak tam odahiloh nak bertunang pulak. Jumpa orang jauh so pergi merisik dan bertunang terus la. Penat juga rasa badan sebab sibuk beraya pastu bertolak ke pantai timur dan nasib baik ada rumah yang boleh ditumpangi.
Masa pergi mama sekeluarga bermalam di rumah sahabat family mama di Permaisuri, so pagi2 bersiap untuk ke Kota Bharu dalam sejam setengah jer. Mama cuba contact member mama tapi dia pulak takde rumah so takde rezeki la nak jumpa. Bila settle majlis bertunang, jalan2 ke kota bharu jap, tapi crowded sangat,. Ramai orang sangat penat menempuh jammed di bandar tu.

Bila balik ke NS mama singgah rumah sahabat mama, zira, di ganu, thanks a lot my friend. Lepas kul 11 lebih baru bertolak balik dan sampai kampung dalam waktu subuh la. Keletihan seharian tidur je kat rumah.Tunang pak tam bergambar bersama mak dah wan saudara odahiloh.
Selesai majlis sarung cincin, so berdoala sikit mohon keberkatan.
Adat orang sana lelaki pun merasa sarung cincin. untung pak tam dapek cincin gak. Alhamdulillah semuanya settle. Next year jalan langsung terus. Tak payah tunang lama2.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.