Friday, May 21, 2010

Selamat Hari Guru

Hari ini sambutan hari guru di sekolah kak long. So malam tadi mama kenalah preparekan hadiah untuk cikgunya. Erm..sampai lima pulak tuh...kering mama kak longgg... Tapi takpelah biar dia dari kecil tahu menghargai gurunya. Siap ajar kat dia tuh camne nak wish kat cikgunya..erm.. pagi tadi tadi prepare makanan pula untuk kak long bawa pergi sekolah. Excited nampaknya..dari pagi membelek hadiah la, masukkan makanan dalam beg..prepare duit nak beli air..katanya hari ni taknak bawa botol air..leceh..hehehe..suka hati kak long la asalkan happy.
Dua beradik nih nak ambil gambar ngan hadiah yang belum dibalut lagik..kak ngah pun sama..

Hadiah sudah siap di balut. Mama jadi tukang balut..pastu tulis..pastu ambil gambar skali..ekceli mama ngan papa pun seronok gak prepare benda nih..maklumlah masa kita sekolah dulu..duit takde..nak beli hadiah cikgu pun tak mampu..wish jerlah..dan paling best dapek makan free hari guru masa sekolah rendah dulu.

Mama sudah siap..amik gambar dulu..pastu baru masukkan dalam beg. Kecil jer hadiahnya..jadilah dari budak kecik..bagi kecik2 jerlah..kalau besar2..mama dia keringlah nak beli sampai 5..hehehe.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.