Monday, April 26, 2010

Mula kerja

Hari mama baru start kerja. Tapi biasalah, rasa macam blur jer kepala nih. Tak tahu kenapa sebab bila punch, terus ambil kunci bilik.
Sebelum kelar office, check pigeon hole dulu..umangg aiii..sebeban kertas
dalam tuh..hehehe..lama juga la mama membelek satu2.

Ada memo, minit mesyuarat, pekeliling baru, surat jawapan SPP (mengecewakan)..hehehe..pastu ada katalog, ape lagi ek..isk...senarai staf baru.
erm..memang ramai staf baru bila mama masuk kerja nih..asalnya masa mama cuti ari tuh ada 12 org jer staf,skang dah jadi 20 orang..so banyak muka baru. Mama pun tak sempat nak kenalan..sebab kepalo sudah sakit maaa...

takpelah, ini pun pagi tadi dah ada org tipon minta senarai nama VIP la..apo la untuk konvo..mama pun tak sure..tapi jawab jerlah..esok baru boleh settlekan... dan esok pagi mama kena pergi meeting konvokesyen di Masjid Tanah, Melaka. Baru masuk kojo nak kono poei meeting pulak..pastu weekend ni dan hari Isnin konvokesyen di sana Melaka. so mama bahagian sambutan, buat jerlah apa yang patut. Finalize result untuk event tu nanti, meeting esok la. Ikut jerlah apa idea dioarang pun..nak ubah2 ape2..bukannya sempat pun..tinggal beberapa hari jer lagi. Actually kak zai tolong take over keja mama..sebab mama deliver..thanks kak zai./..nasib baik la ada kawan macam nih...moga murah rezeki dia.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.