Wednesday, June 9, 2010

Lotih la

Pagi tadi ada peperiksaan so mama lepak kat pejabat lah tunggu exam habis. Lepas pengawas exam hantar semua dokumen, ada gotong-royong di kolej nih. Erm, mama just pakai jubah seluar jerl ah. Takde bawa seluar track pun.

Seronok juga tengok pensyarah agro tuh bancuh tanah untuk tanam pokok. Mama pun blaja la skit2 dan tolong masukkan tanah dalam pasu. Buat kerja tengahari panas so memang cepat berpeluh pastu sakit kepala.

Aduih, mama dah rasa semacam jer berjemur lama-lama tuh, so terus masuk opis, basuh tangan, minum air oren..sedapp.... pastu mama naik bilik mama la. Duduk lama2 depan pc nih bila dah rasa ok skit baru mama mula buat kerja smula.

Tapi bila badan lama tak exercise nih, memang semacam la. Terasa pulak lama x berpeluh, isk tak sihat badan nih. Nak pergi joging pun malas tambahan pula ada anak kecil nih lagi la maleh nak bergerak. Nantilah, bila berkesempatan barulah boleh exercise.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.