Wednesday, December 28, 2016

Cuti 2016

Bawa anak jalan-jalan setakat yang mampu nak jalan hujung tahun ni. Perjalanan bermula dari 10 - 16 Disember 2016 merentasi negeri-negeri disemenanjung Malaysia.

Perjalanan bermula di MAHA, Serdang
Naik kuda kita di MAHA
Dari Serdang bergerak ke Kuantan, tido di sana kemudian bergerak ke K. Terengganu, jalan-jalan sebentar sahaja. Petangnya gerak pula ke Kota Bharu


Kenangan di Kota Bharu yang tujuan utama untuk ziarah guru yang telah uzur. Moga cepat sembuh
Dari Kelantan kita ke Penang menaiki Bukit Bendera sebab belum naik lagi. Jalan2 atas bukit tu sampai petang, malam makan pasembor di Padang Kota Lama then grak turun ke Taiping.
  


 Finally kami ke Zoo Taiping hingga petang, then bergerak balik ke Port Dickson 



 Percutian ini memang melibatkan perjalanan yang jauh tapi anak-anak happy. Banyak rumah kawan2 yang kami tidak singgah sebab nak kejar masa. Jam 2 pagi sampai PD then esoknya jam 9.00 pagi terus menghadiri kursus haji di masjid Kg. Paya. Itulah catatan ringkas percutian tahun ini. Ahadnya preparation beli baju sekolah anak dan balik Seremban,,kemas rumahh..arggghhh..





No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.