Thursday, November 20, 2008

Aktiviti Hujung Minggu

Pagi pukul 4.30 am mama dah bertolak ke KLIA sebab flight pukul 7.45 pagi ke Alor setar. Kalau ikutkan nak fly petang tapi disebabkan musim cuti sekolah ni, tiket sold out, terpaksa la ambil yang ada. Nasib baik papa sanggup nak hantar pagi2 tu ke airport. Mama nak minta kereta jabatan hantar, tapi memikirkan pagi2 buta tu driver nak datang jemput, ish..tak sanggup rasanya. Anak-anak mama tinggalkan ngan Uwan dia.
Dalam flight, takde keja nak buat sebab tak ramai passenger pun pagi2 nih, mama pun posing la kejap, pastu membuta sampai ke Alor Setar.
Masa tunggu nak masuk flight, snap kejap sebab malam ni ramai orang

Masa nak balik pula, flight malam sekali ngan rombongan haji So ramai la orangnya. Seronok pula tengok orang2 yang nak pergi haji ni, muka berseri2 je, maklumlah nak ke Tanah Suci. Satu keadaan yang mama tersentuh hati sikit la bila tengok ada pasangan suami isteri tu (golongan emas) macam tak larat nak berjalan tetapi bersemangat betul. Bila sampai KLIA tu, atuk dengan uwan tu bawa la begnya, padahal nampak macam berat beg tu tapi atuk tu tak ambil troli pula. Mama terus kejar atuk tu dengan troli dan suruh atuk tu pakai troli sebab nak sampai ke tempat claim baggage tu jauh juga. Atuk tu senyum je sebab dia kata takpa tak jauh, tapi mama suruh juga pakai. Atuk tu senyum je dan mama pun terus jalan dulu la nak kejar member.

Tapi apa yang mama fikirkan adalah, kalau ada rezeki, pergi haji waktu badan masih tegap la. Kita tak tahu rezeki kita bila nak dapat peluang ke sana tapi kena usaha la kan. InsyaAllah kalau ada niat tu, Allah akan mudahkan jalan kita untuk ke sana. (Mama dengan papa dan register utk haji tapi kalau ikut tarikhnya, 2019..lamanya..)

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.