Wednesday, November 4, 2009

Pertabalan Raja NS Siri 2

Sambutan sempena pertabalan Yang Dipertuan Besar NS ini adalah merata Negeri Sembilan. Ini adalah sambutan di Seremban selama 2 hari tapi mama bawa anak-anak tengok hari kedua jerlah. Sebab hari pertama tak menarik sangat pun. Tujuan utama nak tengok bunga api jer, tapi biasalah bunga api mesti last punya acara. So mama dapalah tengok perarakan kerta berhias dulu. Ramainya orang yang datang dan yang pasti yang bukan nogori pun ado..pengacara malam tu artis sharifah shahirah tu, kiro kelakarlah jugak.

Belon besar pun ada tapi nak naik tak dapat la ramai sangat yang menunggu turn. Mama just suruh kak long tengok jer lah.
Persembahan abang api, menganga kak long ngan adik tengok. Mama ngan anak2 dapat duduk depan khemah raja, so puas hatilah tengok persembahan.

Raja NS yang baru dan semua orang gembira dengan pertabalan baginda.

Kereta berhias yang join perarakan. Banyak juga ,tapi mama yak ingat bilangannya.


Adik ngan kakak tak lepas peluang ambil gambar. Ramai orang tapi seronok la jugak.



Ini permandangan di Seri Menanti, minggu sebelumnya. Happening jugak.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.