Tuesday, September 28, 2010

Syawal 1431

Raya tahun ini agak pack sikit jadualnya. Sebab mama dan family nak ke Kota Bharu nikahkan adik mama. So sempatlah singgah rumah family untie zira di Bukit Guntong, mandi laut di Marang (rumah sedara kak long), beraya di rumah saudara arwah moyang di Kuala Ibai. Maknanya merata lah raya ni di pantai timur.
Adik Riyadh belajar salam ngan atuk nya..manja atuk nih...
Kak long pun sama salam atuk nenek...kak ngah jer time tu ada angin..tak mau salam..

kak long salam mama papa...tapi kak ngah tak mau..alahai anakku..
Raya kali ini papa cuti sekejap jer sampai Isnin...so mama stay kat rumah jerlah. Tambahan pula anak tak sihat agaknya kepenatan jalan ke Kelantan masa raya ke tiga dan empat tuh. Hari Sabtu ahad barulah dapat nak berjalan sikit. Banyak rumah mak saudara yang tak dapat pergi..sebab next monday dah kerja...so pepaham jerlah..kepenatan la kalau hari kerja nih. by the way..bersyukur kerana masik dapat menyambut syawal dan dapat menunaikan solat aidilfitri...alhamdulillah.


Assalamualaikum, thanks for your comment

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.