Thursday, November 13, 2008

Menjelang Hujung Semester

Minggu ni belum ada kesempatan nak share cerita dalam blog. Pening kepala nak menyiapkan kerja ni maklumlah dah nak habis minggu pnp so kena la habiskan silibus yang tertinggal takut tak sempat nak cover semua. Bila hujung semester macam ni memang kelam kabut sikit la sebab sepanjang masa ada macam2 kursus kena attend, so semua kuliah yang tertinggal kena ganti pula nanti contact hour tak cukup. Poning kepalo acik sobab nak tando assessment paper lagi. Tapi takpe semua ni kerja yang perlu dilaksanakan kalau tidak mana nak dapek keberkatan gaji tuh.

Hujung minggu ni pun, kak long ada penyampaian hadiah untuk tadikanya tapi mama tak dapat hadir kot. Sian dier sebab ahad pagi tu mama dah kena pergi ke KLIA untuk attend meeting di Bandar Darulaman, Kedah. Oleh sebab lokasinya jauh, mama malas nak drive so dapek la request kek bos mintak naik flight. Meetingnya 2 hari je tapi sampai petang so mama decide nak balik juga selasa malam tu naik flight kul 9.00 malam dari Alor Setar. Biarlah sampai tengah malam pun janji balik, malas nak stay lama2 kat sana pun nak buat ape. Nasib kelas 2 hari tu mama dah cover minggu ni, sebab minggu lagi sekali mama kena attend kursus juga 5 hari tapi di PD sahaja. Kursus hardware maintainance. Mama memang minat bab maintenance pc ni nak tambahkan kemahiran. So anak-anak tinggal la kat PD, nasib baik kak ipar sanggup nak tolong jaga.

Kalau cakap pasal kerja ni, memang tak sudah2...selagi bernyawa cari je la rezeki yang Allah kurniakan di muka bumi ini. Syukur alhamdulillah.

1 comment:

Anonymous said...

alhamdulillah at last dapek jumpo mama kek sini..heheh salam tu my little cute 'adik'..

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.