Monday, June 8, 2009

Cuti-cuti Malaysia

Rasanya cuti sekolah ni ramai yang bercuti. Mama and family mertua pun begitu juga.Saje nak bawa anak-ank jalan2, maklumlah busy dengan kerja saje, nilah time nak berjalannya. Shopping?,..ada la sikit2 sebab nak berlebihpun rasanya sekarang ni semua barang dah mahal. Kena tunggu time ada sale baru la dapat beli murah skit, itu pun kena survey dulu (kalau rajin la) takut kena tipu.
Letih juga mama jalan2 tapi memang family mertua dah plan awal2, so kita proceed je la bercuti walaupun kalau ikutkan mama takleh cuti isnin tuh, tapi komitmen ngan family kena fikirkan juga. Rezeki memang kena cari but family come first.
Lama juga mama tak update blog maklumlah banyak kerja nak kena settle bila nak cuti lama skit. Minggu ni aktiviti mama adalah belajar berenang di seremban dengan member kolej. Ini adalah kursus pendek untuk staf so mama join la sebab bukannya reti berenang pun so dapat blaja basic pun kira ok la tuh. Kalau ikutkan kursus tu dua hari, so kalau takde masalah mama boleh la follow the course.
Plan hari Jumaat hendak ke Jitra tapi tak sure lagi. Penat berjalan minggu lepas pun tak hilang lagi. Tengok la keadaan papa odahiloh available atau tidak nak travel jauh lagi sekali. Ini komitmen dengan family belah mama pulak. Erm macam tu la bila dah berkahwin, kedua-dua pihak kena balance. Ok see you next entry, mama pun dah ngantuk, nak tidur..

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.