Monday, June 15, 2009

Kursus asas komputer

Sempena cuti sekolah minggu lepas, kolej mama banyak menyediakan kursus untuk kanak-kanak sekolah. Antaranya kursus asas komputer bagi kanak-kanak 6-7 tahun. So kak long pun join kursus ini lagipun buat kat kolej mama so boleh la mama bawa dia sekali. Kak long belajar asas komputer dan melukis menggunakan Paint. Tapi bukan mama yang ajar la, kawan mama yang ajar sebab kebanyakkan peserta adalah anak pensyarah kolej so parent masing2 kena keluar dari lab la kalau tidak anak masing2 macam2 perangainya.Ini kak long punya lukisan gambar ikan katanya. Mama pun tengok je la macamana kak long open file, save file, open new file so basically boleh la buat yang simple tuh. Mama pun tak sempat nak ajar dia kat rumah, so bila kat kolej ni ramai kawan excited skit dia buat lukisan tuh. Next time kalau ada kursus macam ni mama bawa la kak long lagi.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.