Tuesday, July 31, 2012

Persediaan bercuti

Sekarang di pejabat sambil buat kerja, sambil kemas masuk kotak. 2 kotak sudah di hantar ke rumah. coming soon nampaknya ada 3 kotak lagi. Penat juga nak kemas barang-barang yang nak dibawa balik. Personal dokumen dan kerja2 untuk performance kita perlu disimpan dengan baik. Sekarang mama sedang membuat sisih untuk dokumen yang perlu ditinggalkan dengan dokumen yang boleh dibawa balik. Dalam tak sedar, minggu depan mama dah mula bercuti untuk berhari raya dan terus pergi sambung belajar. Maknanya mama akan meninggalkan dunia pekerjaan lebih kurang dalam 2 tahun selepas ini. Nak jadi student semula, so kena prepare juga, maklumlah dah lama kerja tetiba nak jadi student full time balik..hehehe..

Lepas habis study nanti, masuk kerja semula, tapi tak tahulah nak kena posting ke mana...tapi itu cerita kemudian, yang penting sekarang berkemas,,kemas,,dan kemas,,packing,...semuanyalah.. mama dah mula agihkan fail2 kerja kepada anak2 buah untuk makluman mereka takut yang mengganti tempat mama nanti tak tahu nak cari kat mana. Better pass pada diaorang..so nanti dioarang boleh briefing pada Ketua Jabatan yang baharu.

Mama rasa it's a good experience bila mama menjadi Ketua Jabatan di sini kerana kadangkala pengalaman yang sama sukar didapati bila kita berada di tempat lain. Walaubagaimana pun mama rasa kurang seronok sikit sebab mama baru setup 5S di kolej, tapi dah nak kena keluar dah. Takpelah staf sini boleh continue..cuma bila fikir nak join sama tu yang sedih skit.. kita dah beri idea untuk aktiviti yang akan datang especially lepas raya ni..tapi nak buat macamana..bukan time kita. All the best to 5S team...i know all of you can do it better.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.