Friday, February 13, 2009

Programmable Integrated Circuit

Minggu ni mama tak sempat nak update blog.
Actually minggu ni sampai next week mama attend course tapi kat
kolej ni je. Course PIC, memang sesuai untuk pensyarah elektrik,
tapi open pada lecturer yang berminat so mama join la course ni. Untuk tambah knowledge lagipun semuanya benda baru. Seronok juga sebab mama dah lama tak buat programming ni dan dapat pulak implementkan antara software tersebut kepada hardware. Excited la sebab selalu buat programming just for develop system, ini pulak untuk develop ala robot lagi.

Course PIC ni melibatkan software dan hardware dan mama dah cuba
implementkan program yang dibuat kepada mini robot..hehehhe...kecil je..namanya mouse..ala-ala tikus..so try programkan supaya ia bergerak, berhenti, menoleh dan sebagainya. Nampak simple tapi puas juga nak programkan. Ini first experience so mama memang excited la, kalau org yang dah biasa dgn PIC ni, memang lebih hebat la diaorang buat.

Course ni sampai minggu depan so mama tak dapat nak attend lecture la, kena la arragekan jadual ngan member spy mama dpt replace jadual diaorang, so tak banyak nak kena ganti kelas nanti. Penat jugak sebab kalau kelas ada waktu relaks skit. By the way i'm happy and hopefully mama dapat catch up apa yang dipelajari sepanjang course ni, insyaAllah.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.