Thursday, April 16, 2009

Seminar di Concord, Shah Alam

Mama kena attend seminar di Hotel Concord, Shah Alam semalam tentang innovation in Teaching and Learning for Higher Education. Intended audience terdiri daripada lecturers and administrators of higher education. Main objectives for this seminar will focus on benchmaking current thinking dan learning skills, applying modern memory theory to pedagogy.Antara aksi speaker Tony Buzan ketika menyampaikan teorinya. Seronok betul. Tony Buzan ini adalah antara individu yang mereka Mind mapping yang terkenal. Walaupun bahasa penyampaiannya agak sukar difahami tapi mama cuba juga la fahamkan. Senang je kalau tak faham tanya orang sebelah sebab kebetulan sebelah mama lecturer english senang sikit nak refer.Antara mind mapping yang dipamerkan. Sebenarnya banyak lagi tapi mama tak sempat nak snap la. Ramai sangat.
Audience ramai sangat, mama ingatkan dalam 100 orang je, rupanya penuh maybe hampir 300 kot. Tapi kalau tengok speaker ni memang patut la sambutannya menggalakkan sebab Tony Buzan memang expert dan menarik presentationnya.
Antara slide yang sempat mama snap. Actually this seminar more to understanding the functions and capabilities of human mind. Banyak menerangkan tentang penggunaan fikiran iaitu dengan mengenali otak kiri dan kanan especially teaching in higher education as well as mature students, from different backgrounds so bring them to different learning styles.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.