Wednesday, March 4, 2009

Kisah Bukit Putus

Setiap hari mama kena lalu kawasan ni untuk pergi ke tempat kerja. Jaraknya lebih kurang 69km. tetapi disebabkan laluan ini adalah melalui Bukit Putus, so memang lambat juga sampai dalam sejam setengah on the road. So apabila berlakunya land slide di sepanjang Bukit Putus ni, mama rasa takut sangat sebab macam-macam perkara boleh berlaku. Mama tak lupa berdoa semoga perjalanan sentiasa di dalam keadaan selamat. Sekarang ni jalan ditutup kepada lori dan kenderaan berat tetapi kereta dan bas awam masih boleh lalu. Pemantauan dari pihak berwajib sentiasa ada di lokasi tersebut.Kalau ikut berita malam tadi, proses pembaikpulih struktur tanah makan masa 3 bulan.
Walaupun laluan ini merbahaya, tetapi masih banyak kenderaan lalu kerana untuk pusing ke arah Tampin atau Jelebu, terlalu jauh. Memang cerunnya dalam dan mama pun tak berani nak pandang bawah tu, cuma berdoa jela selamat.
Waktu pagi mama lalu di kawasan tanah runtuh yang paling teruk, so mereka letakkan lampu yang banyak untuk ingatan pengguna jalan.

Beberapa permandangan di kawasan bukit putus. Sebabnya banyak sangat land slide, mama just snap mana yang sempat je.

Ini adalah jalan baru yang masih dalam proses. Jangkaannya siap pertengahan tahun 2009 ni. Tak tahu la bila boleh digunakan sebab bila tengok jalan lama ni dah banyak tanah runtuh, seram juga. Hopefully perjalanan mama sentiasa selamat bersama rakan sepejabat.InsyaAllah.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.