Friday, January 22, 2010

Salam Jumaat

Hari ini kerja lebih sikit sebab nak kemas barang. Mama dah masuk bilik mama, sebab sebelum ini duduk kat opis, so bila dah dapat kelulusan untuk menduduki bangunan barulah mama berani nak pindah ke bilik pegawai yang sepatutnya.

So mama gunakan sepenuhnya tenaga kerja yang ada di kolej ini untuk tolong mama angkat barang. Maklumlah badan dah sarat ni, nak bawa badan pun susah pastu nak angkat barang lagi. alhamdulillah semua kawan2 mama membantu sampai ke guard kolej pun mama minta tolong angkat rak fail untuk mama. Semuanya willing to help me, so kerja jadi mudah sikit.

Dekat nak balik baru dapat selesaikan kemas bilik. Itupun mama ingat nak beli alas untuk sembahyang lah. Malas nak pergi ke surau, tapi tengok dulu lah. Pagi tadi nak buat semua tak dapat sebab bos suruh attend meeting. Program mesra rakyat minggu depan. Ini semua anjuran politik la nih. Ntah lah, buat jelah mana yang larat, mama nak involve sepenuhnya tak larat dohhhh....

So semua dah settle, update file kejap, pastu leh balik, hopefully lah sebab kat bawah Ketua Pengarah nak datang kata pengarah mama. Ntahlah, maleh nak turun bawah kecuali kalau bos panggil semua pegawai mengadap ketua pengarah, mama turunlah. Dah duduk bilik sendiri, baru sedap skit nak prepare apa2 yang patut samada untuk kelas atau unit exam mama nih. Mama nak prepare lah mana yang boleh sebab nak deliver 2 bulan lagik, risau gak takut tak sempat sebab nak tinggalkan kerja macam tu jer, isk..kesian member yang tinggal. I'll try my best la untuk settlekan dulu mana yang patut sebab kalau ikut kiraan, mama masuk smula kerja, student dah final. So kalau ikutkan unit exam banyak nak kena buat, so mama prepare awal semester lagi lah, senang skit.

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.