Sunday, September 27, 2009

Seronok Beraya

Raya pertama tahun ni semua di rumah mak Jemapoh. Tapi along jer takde sebab dia beraya di rumah mertuanya. Tapi takpelah asalkan boleh berjumpa masa raya nanti.

Pagi raya dah sibuk menyiapkan anak masing2. Mama pun sama sebab nak kejar solat aidilfitri. Kalau boleh mama tak nak tertinggal la. Nasib baik anak2 good behave so boleh la bawa diaorag pergi masjid solat aidilfitri. Lepas solat pergi kubur arwah abah mama, maknanya atuk odahiloh la. Sibuk kak long tanya macam2 pasal orang dalam kubur, puas juga mama nak terangkan pada dia. Kemudian balik rumah bersalam-salaman dan bersiap untuk bertolak ke rumah uwan.
Memang rutin macam tu la sebab lepas tu terus pergi rumah besan mak yang berhampiran dahulu. Balik petang dah kepenatan dan tidur jelah dan bila malam ibu mertuaku dengan family from PD pula datang. Happening juga la raya ni dan seronok berkumpul macam nih.Anak-anak buah yang sempat berposing sebelum bertolak ke umah moyangnya. Itu pun tak semua ada, maklumlah cucu mak baru 18 orang. So ramai yang kecil2 lagi..susah nak susun suruh bergambar.
Bergambar ramai2 dahulu, tetapi ada yang tiada nih sebab tu tak cukup ahli nih. Takpelah ambil jer mana yang ada.
Mama dan family serba biru dan macam2 warna lagi pada pagi raya nih. Senyum sikittt....

No comments:

Award dari Vogue2704

Award dari Vogue2704

Ingatan Bersama

Imam Ghazali berkata: ``Ilmu tanpa amal adalah gila dan pada masa yang sama, amalan tanpa ilmu merupakan suatu amalan yang tidak akan berlaku dan sia- sia.''

Ilmu semata-mata masih belum dapat menjauhkan diri kita daripada maksiat, kerana ilmu yang tidak diamalkan tidak akan mampu menolong manusia melarikan diri daripada melakukan maksiat selama-lamanya.